LA the states of dreams

Vi har presic haft besök från LA :D. USA är min dröm. Landet där man kan göra allt utan några gränser. Ungefär.
A dream come true. Jag ser bara möjligheter och historia. Det skulle vara underbart att studera konst eller juridik eller historia eller film eller ja vad som helst. Gå på Walk of Fame. Stå och titta upp på frihetsguddinan. Åka linbana över Manhattan. Shoppa i NY. Eller egentligen är hela världen en dröm för mig. tänk alla dörrar som öppnas varje ny vrå att utforska, all kunskap som går att hämta, historia att se, ny människor, ny vardag och ett nytt sätt att se på saker och ting. Jag skulle kunna jobba för FN och resa runt hela världen. Jag vill inte sitta still på en stol på samma ställe hela tiden! Jag vill Se världen, se allt hemskt, sorligt, sjukt, vacker, bra, trevligt, intressant och allt som världen har att bjuda på! Man lever ju bara än gång eller hur! Och den gången ska man ta vara på och göra något av eller hur!
"Vad vill du göra när du blir stor?
- Jag... Jag vill göra skillnad"
av Lina från Everything is Poetry babe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0