"Lissas gåva"

Detta är början på en fanfiction om Rose, Lissa och de andra på st:Vladimirs ungerfär efter Törst. Written by Me

Vampire Academy

Lissas gåva

 

””Kom nu Rose” Lissa lät nästa otålig när hon stod och trampade utanför toaletten.

”Jag kommer, vänta lite. Mitt hår ser jätte konstigt ut” klagade jag.  Och mycket riktigt så stod det åt alla håll och var jätte slitet trots jag använt alla olika hårvårds produkter som bara gick och få tag på men det hjälpte inte

”Kom hit, får jag testa” Lissa ryckte hår borsten ur handen på mig och trasslade in sina händer i mitt hår, och jag kände hur hon sakta och rytmiskt drog borsten igenom håret.  Men sen kom en känsla som jag i deja vú hade känt förut men jag visste inte när.  ”så där, nu är det lite bättre”

Lite bättre var en under drift. Nu var det vågigt och glansigt igen och hade just den där volymen det brukade ha.

”Hur i hela friden lyckades du med det där??!! ”
”Jag kanske har hittat mitt magiska element, hårelementet” skojade Lissa med mig. ” men helt ärligt Rose lektionen i slavisk konst börjar om 5 minuter”

”SHIT, DRIVER DU MED MIG?!” Jag trodde inte vi hade så brottom.  Jag satte igång med en snabb språng mars genom de fackelbelysta korridorerna, nu i vinter tid var det så kallt i St: Vladimirs skola så att facklorna och brasorna var på konstant, natt som dag. När jag tittade bakom mig för att se om Lissa hängde med hörde jag ett svischande ljud på andra sidan om mig...

 

(C)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0